تلفن تماس
88877897-8
موسسه حقوقی دادگان / وبلاگ / خانواده / طلاق و انواع و اقسام آن در حقوق ایران

طلاق و انواع و اقسام آن در حقوق ایران

نوشته شده توسط مرکز مشاوره
#وکیل طلاق # وکیل برای طلاق # دعاوی خانوادگی # وکیل خانواده # وکیل طلاق وکیل طلاق - وکیل خوب برای طلاق # وکیل - وکیل تهران

وکیل خانواده – دعاوی خانوادگی و مشاوره حقوقی


آنچه که بیشتر در اقسام طلاق مطرح می‌شود شامل طلاق توافقی ، طلاق یک‌طرفه از سوی زوج و طلاق از سوی زوجه هست . در قانون از منظری  طلاق به دو نوع طلاق رجعی و باین تقسیم می‌شود که برای درک بهتر آن از مشاوره حقوقی متخصص و وکیل خانواده و طلاق خواستیم  که به توضیح هرکدام بپردازد . 

با تشکیل زندگی زناشویی در‌واقع عقد و قراردادی بین زوجین شکل میگیرد که در کنار یکدیگر وظایف و تکالیف زناشویی خود را انجام دهند و با در نظر گرفتن شرایط و قوانین اجتماعی و عرفی بتوانند در کنار یکدیگر سالیان سال خوشبختانه زندگی کنند و از زندگیشان در کنار هم لذت ببرند . اما گاه به جهت عدم شناخت کافی یکدیگر ، پس از تشکیل زندگی زناشویی در مییابند که انتخابشان به درستی نبوده و کم کم اختلافات و دعاوی خانوادگی آغاز می‌شود . در این مرحله در صورتی که زوجین بتوانند با مراجعه به مشاوره حقوقی و مشاور خانواده نکات و ایرادات منفی خود را اصلاح کنند چه بسا بسیار دیده شده است که یک زندگی را از فروپاشی نجات می‌دهند ، در این موارد آنچه مهم است زوجین هدفشان باید اصلاح زندگی زناشویی و رفع اشکالات و ایراداتی باید باشد که عمدتا ناشی از اخلاق و خلق و خوی طرفین می‌باشد و یا توقعات از یکدیگر است . اما در بعضی موارد انتخاب از ابتدا به درستی صورت نگرفته و دو طرف نمیتوانند در کنار یکدیگر شاد و خوشبخت باشند که در چنین مواردی چاره‌ای جز طلاق باقی نمی‌ماند . در چنین مواردی آنچه مهم است سازش و جلوگیری از بروز تنش‌های خانوادگی است .هر چه میزان تنش‌ها و دعاوی خانوادگی کمتر باشد به همان میزان کدورت‌ها نیز کمتر است و چه بسا ممکن است حتی پس از طلاق ، دوباره دو طرف بخواهند فرصتی به یکدیگر بدهند و بتوانند مجدد رجوع کنند . 

پیگیری دعوی طلاق از طرف مشاوره وکیل دادگستری و شرایط و راهکارهای آن 

وکیل طلاق از طرف زن یا مرد می‌تواند به تقدیم دادخواست طلاق مبادرت نماید . اما لازم است قبل از هر اقدامی از شرایط لازم برای صدور حکم طلاق مطلع شد .تا روند طلاق به درستی انجام شود .

مهمترین دلیل طلاق عدم تفاهم و شناخت صحیح زن و شوهر نسبت به یکدیگر است که نتوانسته اند قبل از ازدواج شناخت کافی نسبت به هم پیدا کنند .

در قانون از نظری طلاق به دو نوع تقسیم می‌شود ، طلاق رجعی و طلاق باین 

وکیل طلاق

در زندگی زناشویی زن و شوهر با مشکلاتی روبرو شوند که در برخی موارد لازم است به وکیل خانواده و مشاوره حقوقی و مشاور خانواده و روانشناسی مراجعه کنند . ابتدائا پیشنهاد بر این است که با مراجعه به روانشناس یا مشاوره خانواده سعی در برطرف نمودن مشکل خود برایند و طلاق و جدایی آخرین راه باشد که به وکیل طلاق مراجعه می‌کنند .که انتخاب یک وکیل خوب ، با سابقه و منصف می‌تواند در حل مشکل و سرنوشت زندگی زناشویی و بعضا صلح و سازش و یا طلاق نقش مهمی را ایفا کند .

مشاوره طلاق: 

به جهت گستردگی دعاوی و پرونده های حقوقی و کیفری نیاز به تخصص گرایی وکیل در پروند ها و دعاوی می‌باشد مشاور و وکیل طلاق و وکیل خانواده وکیلی می‌باشد که به صورت کاملاً تخصصی در زمینه دعاوی خانوادگی ، دعاوی طلاق ، دعاوی مهریه و …. اعلام وکالت می‌کند . به همین جهت وکیل طلاق به صورت یک اصطلاح عامیانه رایج می‌باشد که منظور از وکیل طلاق ، وکیل پایه یک دادگستری باسابقه و متبحر می‌باشد که در زمینه قوانین حقوقی امور خانواده و دعاوی خانواده و رویه های موجود مطالعه فراوان داشته و تعداد زیادی از پروند های خانواده و طلاق را به نتیجه موفق رسانیده است .البته آنچه که مهم است تلاش مشاور و وکیل جهت رفع اختلاف و ایجاد سازش میان زوجین باشد و از کدورت‌ها بین زوجین پرهیز شود تا حدالمقدور بین زوجین صلح و سازشی اتفاق بیفتد. در‌واقع طلاق و جدایی زوجین می بایست آخرین راه حل باشد . 
 

خوش آمدید، جهت دریافت مشاوره تلفنی با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید