تلفن تماس
88877897-8
موسسه حقوقی دادگان / وبلاگ / طلاق / وکیل طلاق – وکیل مهریه – وکیل خانواده

وکیل طلاق – وکیل مهریه – وکیل خانواده

نوشته شده توسط مرکز مشاوره
#وکیل #طلاق #وکیل طلاق #طلاق توافقی

وکیل طلاق – وکیل مهریه – وکیل خانواده


وکیل طلاق و وکیل مهریه ،، طلاق در لغت به معنی گشودن گره و رها کردن و جدایی می باشد. در حقوق طلاق به معنای منحل شدن نکاح دائم با شرایط و تشریفات خاص می‌باشد . مطابق قانون، طلاق مختص نکاح دائم می باشد و در عقد موقت ( منقطع ) طلاق وجود ندارد؛ چرا که زوجه در عقد موقت با انقضاء مدت و یا بذل مدت (بخشیدن مدت باقی‌مانده از عقد موقت) از سوی زوج ، از زوجیت خارج می‌شود.

قانون طلاق در ایران

طلاق در قانون ایران به تصریح در ماده 1133 قانون مدنی که عنوان می‌کند: «مرد می‌تواند هر وقت که بخواهد زن خود را طلاق دهد»، به اراده و خواست مرد صورت می‌پذیرد و زوجه نیز در موارد خاصی از دادگاه می‌تواند درخواست طلاق نماید .

      
فرایند طلاق – مشاوره حقوقی طلاق 


فرایند طلاق توسط وکیل دادگستری 

 - در این مورد توافقی میان زوجین وجود ندارد و اصطلاحاً طلاق یک‌طرفه گفته می‌شود . در صورتی که تفاهمی میان  زن یا مرد وجود ندارد و مصمم برای انجام طلاق هستند. که البته پیشنهاد بر این هست که برای جلوگیری از طلاق در وضعیت احساسی و در موارد اختلافی ناچیز با دریافت مشاوره حقوقی و مشاوره خانوادگی به مشاور خانواده و یا مشاور روانشناسی مراجعه و سعی در حل مشکل و حل  اختلاف داشته باشید و در صورتی که اختلاف حل نشود و سازش نگردد ، راه حل پایانی را طلاق قرار دهید . 

- تماس و تعیین وقت حضوری با مشاور حقوقی و وکیل دادگستری و همراه داشتن مدارک خود و تحویل آن به وکیل متخصص امور خانواده – طلاق . ( تماس با دفتر مؤسسه حقوقی )

- پس از اینکه وقت حضوری با مشاور و وکیل خانواده تعیین شد ، مدارک و مستندات خود را تکمیل و در زمان جلسه همراه خود بیاورید .

- زوج و زوجه در روز جلسه در حضور وکیل می بایست دلایل خود که باعث ناسازگاری و اختلاف شده که آن‌ها را به سمت و سوی تفرق و جدایی کشانده را بیان کنند تا وکیل بتواند با توجه به شرایط برای طلاق اقدام کند .در صورت عدم حضور هر دو ، هر کدام از طرفی که خواهان طلاق هست با همراه داشتن مدارک و مستندات مراجعه نماید . 

- پس از تنظیم وکالتنامه و امضای آن از سوی وکیل و موکل و تحویل مدارک به وکیل ،یک نسخه از وکالتنامه به موکل داده می‌شود و  از این پس تمامی مراحل دادگاه از سوی وکیل خانواده – طلاق انجام می‌شود .

الف) تنظیم دادخواست طلاق یک‌طرفه و تنطیم لایحه دفاعی و مراجعه به دادگاه و دفاع در دادگاه خانواده . 

ب) حضور در جلسات داوری و همچنین جلسات مشاوره (در این مرحله نیز نیاز به حضور زن نمی باشد)

ج) صدور گواهی عدم امکان سازش و صدور حکم طلاق (این حکم 3 ماه دارای اعتبار است )

د) حضور زوجه جهت تست بارداری و صدور گواهی عدم بارداری  . 

در این مرحله صیغه طلاق جاری می‌گردد (صرفا با حضور وکیل زن یا مرد) انجام می‌شود و در شناسنامه ثبت می گردد و مدارک تحویل زوجین می‌گردد .

طلاق صورت پذیرفت و تمامی مراحل به پایان رسید.

مدارک لازم جهت اعطای وکالت به وکیل خانواده در خصوص طلاق چیست؟

اصل سند ازدواج

اصل شناس‌نامه که به رویت وکیل برسد . 

کپی کارت ملی و اصل آن به رویت وکیل برسد . 

مدارک و مستندات و دلایل جهت طلاق . 

در صورتی که اصل سند ازدواج نباشد لازم است رونوشت آن را از دفترخانه محل انعقاد عقد نکاح دریافت نمایند .

                                                              

وكيل براي طلاق توافقي – وکیل طلاق توافقی


مراحل طلاق توافقی توسط وکیل دادگستری ؟

زوجین به توافق رسیده باشند که از یکدیگر جدا شوند و راجع به مواردی از جمله مهریه ، نفقه ، حضانت ، مهرالمثل و سایر موارد به توافق رسیده باشند و تصمیم نهایی بر توافق بین زن و شوهر بر تفرق و جدایی باشد.که البته پیشنهاد می‌شود قبل از اقدام به طلاق ، به مشاور خانواده و یا مشاور روانشناسی خانواده مراجعه نمایید ،ممکن است با ارايه راهکار از جدایی منصرف شوید و سازشی بین شما ایجاد شود . 

در صورت عدم سازش ،تعیین وقت مشاوره حقوقی حضوری با وکیل دادگستری طلاق و امور خانواده و تحویل مدارک به وکیل متخصص خانواده و طلاق .

حضور زن و شوهر در موسسه حقوقی در وقت تعیینی و مشاوره و ملاقات با وکیل پرونده .

بررسی توافقات بین زوج و زوجه در مورد مهریه ، نفقه ، حضانت و …. از سوی وکیل و توضیح حقوقی آن به زوجین . 

تنظیم صورتجلسه توافقات و امضای صورتجلسه توسط زوجین .

و پس از تنظیم وکالت نامه و امضای آن بقیه امور توسط وکیل طلاق و خانواده که زوجین تعیین کرده‌اند صورت می‌پذیرد .

گواهی عدم امکان سازش و حکم طلاق توسط دادگاه خانواده صادر می‌شود که اعتبار سه ماهه دارد .

گواهی پزشکی مبنی بر عدم بارداری که زوجه لازم است در آزمایشگاه حضور یابد .

پس از این مراحل وکیل با حضور در دفترخانه صیغه طلاق جاری و در شناسنامه آن‌ها ثبت می‌شود .

مراحل طلاق به پایان رسید .

  
طلاق از طرف زوجه - مشاوره حقوقی طلاق


در مواردی که ادامه زندگی زناشویی برای زوجه موجب عسر و حرج باشد ، زوجه می‌تواند به جهت عسر و حرج موجود از مرجع قضایی تقاضای طلاق نماید .در مورد شرایط و نحوه ی عسر و حرج لازم است با مشاوره حقوقی با وکیل دادگستری خانواده کسب اطلاع شود .در صورتی که این عسروحرج توسط دادگاه احراز گردد ، دادگاه زوج را می‌تواند اجبار به طلاق کند و در مواردی که اجبار زوج ممکن نباشد ، به اذن دادگاه زوجه طلاق داده می‌شود .

در توضیح این مطلب باید گفت عسر و حرج به وضعیتی گفته می‌شود که دوام زوجیت را برای زن مشقت و دشواری می‌باشد و آن مشکل برای زوجه قابل تحمل نمی باشد .مواردی که در ذیل به آن می‌پردازیم از مواردی است که در صورت احراز توسط دادگاه می‌تواند از مصادیق عسروحرج باشد .

– در صورتی که مرد بدون عذر موجه حداقل مدت شش ماه متوالی یا نه ماه متناوب در مدت زمان یکسال ترک زندگی خانوادگی کند .

- در صورتی که زوج مبتلا به یکی از انواع مواد مخدر و مشروبات الکلی باشد که باعث خلل و مشکلات به زندگی زناشویی و خانوادگی شود به نحوی که الزام به ترک و امتناع وی میسر نباشد .

- در صورت محکومیت قطعی زوج به حبس ۵ سال یا بیشتر از آن .

- ضرب و شتم و جرح و هر گونه سوء برخورد و رفتاری توسط زوج با همسرش که عرفا قابل تحمل توسط زوجه نباشد . 

در صورت مبتلا شدن زوج به بیماری صعب العلاج روانی یا ساری و یا هرگونه عاضه ی صعب العلاج دیگری که باعث اختلال در زندگی زناشویی می‌شود .

البته موارد دیگری که دادگاه عسرو حرج را احراز کند نیز ممکن است .

    تعریف و اصطلاح مهریه – مشاور  مهریه 


وکیل مهریه

مهریه کلمه ی عربی است که فارسی آن کابین می‌باشد . مهریه حق مالی است اصطلاحاً به هر مال منقول و غیر منقول از جمله عین همچون ملک و زمین و باغ و منافع همچون اجاره بهای ماهانه . همچنین وجه نقد سکه و طلا  و ….را میتوان مهریه قرار داد . و هر آنچه که دارای ارزش و یا قابلیت نقل و انتقال را داشته باشد . که با مشاوره با وکیل مهریه و خانواده می‌توانید اطلاعات بیشتری کسب نمایید .

مهریه ای که بر ذمه ی شوهر است که البته عندالمطالبه هست در صورتی که شوهر آن را نپرداخته باشد ، زوجه یا وکیل مهریه که زوجه انتخاب کرده می‌تواند از دادگاه و مراجع ثبتی آن را مطالبه کند . و زوج نیز ملزم به پرداخت آن است .و در صورتی که زوجه یا وکیل زوجه بابت مهریه مالی از زوج معرفی کند با درخواست از دادگاه می‌تواند آن را توقیف نماید .

مهریه به عنوان یک پشتوانه برای زن به حساب می‌آید ، چرا که در صورت تفرق و جدایی زوجین ، زن خسارت زیادی را متحمل می‌شود چرا که ایجاد سرپناه و گذراندن زندگی بعد از جدایی معمولاً برای زن سخت تر می‌باشد لذا وجود پشتوانه باعث می‌شود زن آسیب کمتری ببیند .

لذا انتخاب وکیل خوب مهریه جهت وصول مهریه برای زنان اهمیت به سزایی دارد .

خوش آمدید، جهت دریافت مشاوره تلفنی با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید