تلفن تماس
88877897-8
موسسه حقوقی دادگان / وبلاگ / خانواده / طلاق توافقی – وکیل طلاق توافقی

طلاق توافقی – وکیل طلاق توافقی

نوشته شده توسط مرکز مشاوره
#طلاق #طلاق توافقی

طلاق توافقی چگونه صورت می‌پذیرد - مدارک، مراحل و هزینه ی طلاق توافقی – هزینه وکیل دادگستری طلاق توافقی

در طلاق توافقی آنچه مهم است توافق زوج و زوجه می‌باشد که در این طلاق باید مسایل مهمی مورد توافق واقع شود .در طلاق توافقی باید راجع به نفقه ، جهیزیه ، حضانت فرزند مشترک مشخص و توافق صورت پذیرد .در طلاق توافقی زن و شوهر می‌توانند وکیل دادگستری انتخاب کنند تا سرعت و دقت در انجام مورد وکالت سریعتر صورت پذیرد .

طلاق توافقی همان‌طور که از نامش بر می‌آید منوط است به توافق زوج و زوجه در تمامی موضوعات و مواردی که لازم به تصمیم گیری است .

از جمله موضوعاتی که زن و شوهر برای انجام طلاق توافقی باید توافق کنند عبارتند از : 

نفقه زوجه ، مهریه زن ، اجرت المثل زوجه و نحله ایام زوجیت ، حضانت طفل مشترک و حق ملاقات ، و سایر توافقات . لازم است نوضیح داده شود که در طلاق توافقی لازم نیست زن تمام مهریه‌اش را بذل کند ( ببخشد ) . بلکه ممکن است نیمی از مهریه‌اش را یا بخشی از آن را بذل کند یا حتی ممکن است شوهر کل مهریه زن را پرداخت کند . همه ی این‌ها بستگی به توافق زن و شوهر دارد . که وکیل طلاق توافقی می‌تواند در به توافق رسیدن و مطلع کردن آن‌ها نقش مهمی داشته باشد .که زن و شوهر در تمامی امور مالی و غیر مالی بتوانند به توافق برسند .پس از به توافق رسیدن زوجیت می‌توانند خود یا وکیل طلاق توافقی – خانواده اقدام برای طلاق توافقی نماید . 

خلاصه ی مطلب اینکه طلاق توافقی به طلاقی گفته می‌شود که زن و شوهر به هر دلیلی مایل به ادامه زندگی نمی باشند و تفاهمی ندارند و قصد جدایی با توافق از همدیگر را دارند و این توافق نیز برای دادگاه خانواده نیز قابل احترام و مورد قبول می‌باشد . 

طلاق توافقی چقدر زمان می برد؟ 

زمانی که طلاق توافقی می‌برد با توجه به رویه مختلف دادگاه های خانواده در تهران معمولاً کمتر از یک هفته انجام می‌شود . 
 

خوش آمدید، جهت دریافت مشاوره تلفنی با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید