تلفن تماس
88877897-8
موسسه حقوقی دادگان / وبلاگ / مهریه / محاسبه مهریه و قانون مهریه – ۱۱۰ سکه بهار آزادی

محاسبه مهریه و قانون مهریه – ۱۱۰ سکه بهار آزادی

نوشته شده توسط مرکز مشاوره
#محسابه #محاسبه مهریه #مهریه


مهریه مالی می‌باشد ، که شوهر در زمان انعقاد نکاح لازم است به زوجه پرداخت نماید یا دین بر عهده ی اوست که پرداخت کند .که مهریه مذکور در صورتی که عینی نباشد و براساس مبلغ تعیینی باشد در اینصورت با‌گذشت زمان به جهت اینکه ارزش آن نسبت به زمان تعیینی آن کاهش میبابد ،بنابراین در اینصورت براساس زمان سپری شده ،میزان نزخ تورم براساس شاخص بانک مرکزی به آن اضافه می‌گردد .

بنابراین جهت محاسبه مهریه لازم است ابتدائا فرم محاسبه مهریه را تکمیل کرد و همچنین نوع مهریه براساس سکه یا وجه نقد تعیین و انتخاب گردد .و پس از آن سال وقوع نکاح را مشخص نماید و در بخش بعدی سال قبل از مطالبه مهریه و یا فوت زوج را مشخص نمایید .مثلا در صورتی که قصد مطالبه مهریه را در سال ۹۴ دارید باید در قسمت مشخص شده سال ۹۳ را وارد کنید ( بر مبنای شاخص بانک مرکزی )و پس از آن مشخصات مهریه و مبلغ مهریه را مشخص کرده پس از تعیین این موارد مهریه شما محاسبه می‌شود .

قانون مهریه – ۱۱۰ سکه بهار آزادی

در مورد قانون مربوط به مهریه و کسب اطلاعات بیشتر به وکیل خانواده ، وکیل طلاق ، و مهریه مراجعه شود شماره تماس مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری؛ وکیل خانواده: ۸-۸۸۸۷۷۸۹۷

در بخش ازدواج در ماده 22 قانون حمایت خانواده جدید میزان مهریه ای تعیین شده که بیشتر به آن می‌پردازیم . در قانون حمایت خانواده جدید چنین مقرر شده است که در صورتی که مهریه در زمان نکاح از 110 سکه بهار آزادی بیشتر تعیین گردد ، پرداخت آن از سوی زوج در صورتی انجام می‌شود که زوج توانایی مالی نسبت به پرداخت آن را داشته باشد . براساس این ماده از قانون حمایت از خانواده ميزان مهريه متعارف 110 سكه بهار آزادي می‌باشد كه زوج موظف و مکلف می‌باشد آن را بپردازد . و وصول آن مشمول مقررات ماده ۳ قانون اجرای محکومیت‌های مالی می‌باشد ، در صورتي كه مهريه زن بیش از ۱۱۰ سکه بهار آزادی باشد ، در اینصورت با مطالبه مهریه از سوی زوجه ،دادگاه تمكن مالي مرد را جهت پرداخت آن بررسي می نماید یعنی در‌ واقع ملائت زوج ملاک پرداخت می‌باشد . حال اگر زوجه نتواند اموالی از مرد معرفی کند و در‌واقع نتواند ملائت زوج را اثبات کند یعنی نتواند ثابت کند بیش از ۱۱۰ سکه توان پرداخت را دارد در اینصورت ملاک تنها ۱۱۰ سکه می‌باشد .  با اين وجود همه ی افرادی که از پرداخت 110 سكه سربازنند ، به زندان مي‌روند.البته در صورتی که زوج توان پرداخت یکجای مهریه را نداشته باشد و درخواست اعسار دهد و این درخواست توسط دادگاه پذیرفته شود مهریه اقساط می‌شود  و زندان و حبس شامل مرد نمی‌شود . همچنین رعایت مقررات مرتبط به محاسبه مهریه به نرخ روز براساس شاخص بانک مرکزی همچنان الزامی می‌باشد .

مشاوره حقوقي رايگان با وکيل خوب دادگستري در زمینه امور مهریه 

باید گفت مهریه تا ۱۱۰ سکه بهار آزادی قابل مطالبه و وصول می‌باشد .با توجه به بخش نامه‌ عدم حبس زندانیان که رئیس قوه قضایی برای کاهش تعداد زندانیان داده و با اجرایی شدن این بخش نامه ، دیون مالی در مواردی که شخص معسر می‌باشد ، تقسیط مهریه پیش‌بینی شده است .که در این موارد لازم است با مشاوره حقوقی با وکیل مهریه و خانواده که تبحر و تخصص در این باب دارد مشاوره صورت پذیرد .

مطابق قانون حمایت از خانواده مهریه زنان هر میزانی که باشد تا ۱۱۰ سکه زوج مکلف به پرداخت آن می‌باشد .و الباقی در صورتی قابل وصول است که مرد ملائت مالی داشته باشد و یا اینکه زن اثبات کند که ملائت دارد یا اموالی را شناسایی و معرفی نماید .

در وصول مهريه مازاد بر 110 سکه، در صورت استطاعت مالي زوج اموال وي توقيف می‌گردد 

مرکز مشاوره حقوقی دادگان – وکیل ملکی پاسخ دهنده به سوالات حقوقي شما در زمینه مهریه و ارائه دهنده مشاوره رايگان توسط وکيل دادگستري می‌باشد . 
 

خوش آمدید، جهت دریافت مشاوره تلفنی با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید